Δευτέρα, 21 Απριλίου 2014
radio
fitness
Είσαστε εδώ: Myworld > Fitness & Διατροφή


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ...

ΣΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ...
Η Μπέττυ Μαγγίρα βρέθηκε καλεσμένη στο τηλεοπτικό...
Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης μαζί με την αγαπημένη του,...
Η Ντορέττα Παπαδημητρίου πρόσφατα βρέθηκε στην...
Η Ράνια Θρασκιά μαζί με τον σύζυγό της Ανδρέα...
Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου βρέθηκε στην Γλυφάδα μαζί...


Fitness & Διατροφή

Βρώμη


vrwmi_386

Πλούσια σε φυτικές ίνες, η βρώμη έχει τόσα οφέλη για την υγεία μας όσα δεν θα περιμέναμε ποτέ από ένα δημητριακό.

Η βρώμη (Avena Sativa) είναι ένα είδος δημητριακού που μπορεί να χαρακτηριστεί και «λειτουργικό» τρόφιμο λόγω της περιεκτικότητάς της σε β-γλυκάνη, αφού το πίτουρό της περιέχει β-γλυκάνες σε ποσοστό
2,2-7,8%. Οι β-γλυκάνες είναι δομικοί πολυσακχαρίτες και τις συναντάμε στα κυτταρικά τοιχώματα των δημητριακών σπόρων. Με άλλα λόγια, πρόκειται για διαλυτές φυτικές ίνες. Πολλές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί κατά καιρούς κατέληξαν πως οι φυτικές ίνες βελτιώνουν το λιπιδαιμικό προφίλ, ενώ συμβάλλουν και στην καλύτερη ρύθμιση της μεταγευματικής γλυκόζης του αίματος. Η μελέτη των Brown et al μάλιστα έδειξε ότι η αύξηση της πρόσληψης διαλυτών φυτικών ινών κατά 1 γρ. την ημέρα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της ολικής και της LDL «κακής» χοληστερόλης κατά 1,73 mg/dl και 2,2 mg/dl αντίστοιχα. Η μελέτη CARDIA, με τη σειρά της, επιβεβαίωσε τις ευεργετικές ιδιότητες των φυτικών ινών καθώς παρατηρήθηκαν βελτιωμένα επίπεδα ινσουλίνης, μείωση του σωματικού βάρους, της αρτηριακής πίεσης, των τριγλυκεριδίων, της LDL χοληστερόλης και βελτίωση της πηκτικότητας του αίματος.

Ένα «λειτουργικό» τρόφιμο
Οι μηχανισμοί με τους οποίους οι διαλυτές β-γλυκάνες, οι οποίες όπως είδαμε υπάρχουν σε αφθονία στη βρώμη, δρουν στα λιπίδια του αίματος είναι οι εξής:

• Δημιουργούν μέσα στο έντερο ένα είδος ζελατίνης που δεσμεύει τη χοληστερόλη και δεν επιτρέπουν την απορρόφησή της από το έντερο.
• Δεσμεύουν τα χολικά οξέα στο λεπτό έντερο με αποτέλεσμα τη μείωση της χοληστερόλης στον ορό.
• Αναστέλλουν τη σύνθεση της χοληστερόλης μέσω της ζύμωσης από τα βακτήρια του παχέος εντέρου.

Οι β-γλυκάνες λοιπόν ανήκουν στην κατηγορία των «λειτουργικών» και βιοενεργών συστατικών, και μάλιστα με πολύ σημαντικά οφέλη για την υγεία μας και κυρίως για την καρδιά μας.
Εξάλλου πρόσφατη έκθεση του Αμερικανικού Εθνικού Προγράμματος Εκπαίδευσης για τη Χοληστερόλη (National Cholesterol Educational Program) συστήνει την κατανάλωση φυτικών διαλυτών ινών, όπως η
β-γλυκάνη. Για όλους αυτούς τους λόγους άλλωστε έχει ήδη πραγματοποιηθεί ο εμπλουτισμός προϊόντων σε β-γλυκάνες όπως δημητριακά πρωινού, αρτοσκευάσματα και ζυμαρικά.

info
Οι β-γλυκάνες της βρώμης έχουν πολύ σημαντικά οφέλη για την υγεία μας και κυρίως για την καρδιά μας.

Κωνσταντίνος Ξένος, κλινικός διαιτολόγος, Μ.Sc. in Nutritional Medicine - University of Surrey, διευθυντής Τμήματος Γονιδιακής Διατροφής & Έρευνας Θρέψης «Ευρωκλινική Αθηνών»
Στέφη Καλλή, κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος, M.Sc., επιστημονική συνεργάτις Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής

Επιμέλεια: Χρύσα Γιαννοπούλου



Home Fitness & Διατροφή Προσθήκη στα αγαπημένα Εκτύπωσέ το Στείλτο σε φίλο

Bookmark and Share